Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Tejszínes-gombás pulykamell csíkok

2010.08.24. 11:08 :: _hugi

Tegnap ismét ünnepi lakomát kellett csapnunk (damn it...). Születésnapi tortámon épp csak elaludtak a gyertyák, néhány napra rá a teszterrel együtt is egy évvel öregebbek lettünk.

 

Ezt megünneplendő vagy étterembe szoktunk menni, vagy én alkotok valami bonyolultabb, vagy éppen költségesebb ételt, amit ritkán szoktunk enni. Idén a közös nagy ünneplést a Mongol étterembe terveztük, illetve még mindig tervezzük, csak az időpontokkal van egy kis baj, ugyanis oda muszáj úgy menni, hogy másnap ne kelljen dolgozni. Ez részben a miatt van így (szerintünk), mert 5 óra folyamatos evés után nincs az az Isten, hogy másnap reggel 7-kor felkeljünk, de, ami a fő indok: a Mongolban annyi sört lehet inni, amennyit nem szégyellünk. És mondjuk úgy, hogy nem vagyunk szégyellősek. Itt meg lehet csinálni, hogy kikérsz kapásból kettőt fejenként, hogy ne kelljen mindig a pincérre várni, de ha valami szerencsétlenség folytán megmelegedne, rezzenéstelen arccal kérünk helyette egy másikat. Egy szó mint száz, jövő héten fogjuk bepótolni a nagy zabálást, és tegnap ezért főzni szerettem volna valami olyat, amit eddig még nem, vagy nagyon ritkán. A választásom:  tejszínes-gombás pulykamell csíkok.

Több oka is van annak, hogy e mellett az étel mellett döntöttem. Először is, ilyet még nem készítettem. Másodszor, mikor a barackos túrótortát csináltam, véletlenül főzőtejszínt hozott a teszter, és azzal valamit kezdeni kellett. Harmadszor, volt régen az Uncle Ben's mártássorozatban a kínai ízek mellett néhány extrémebb is, mint pl. a texasi négybors mártás, a dijoni mézes mustáros és az elzászi tejszínes-gombás. Ez utóbbit nagyon szerettük, és mikor eltűnt a polcokról (már csak aranyárban lehet kapni a netes boltokban), szomorúan konstatáltuk, hogy nincs mese, nekem kell megcsinálnom. Például egy évfordulóra. Nosza.

Nem nagyon néztem utána, hogy mások hogyan csinálják, saját kút fejemre hagyatkozva láttam neki a főzésnek, és nem a magam fényezéseként, de tényleg életem egyik legfinomabb vacsorája lett.

Olívaolajon üvegesre dinszteltem két kis fej hagymát (persze nem volt itthon csak egy vörös meg egy lila, de szerencsére a lilahagyma eléggé elveszíti a színét, úgyhogy gyakorlatilag mindegy). Annyira örültem, hogy vettünk Tefal serpenyőt, hogy gondoltam, felavatom, mert elég nagy ahhoz, hogy ebben készítsem el a husit. Ebben csak egy kicsit kételkedtem a folyamat közepén, de végül én nyertem, belefért. Mikor a hagyma kész lett, hozzá tettem egy gerezd zúzott fokhagymát és a csíkokra vágott, besózott pulykamellet. A husit hagytam, hogy kifehéredjen és egy kis levet eresszen, majd ráborítottam a  megmosott, felszeletelt gombát. Itt érkezett el az elbizonytalanodás pontja, mert marha soknak tűnt a gomba (született bölcsész kecskerímbe szedi a receptjeit). De persze tudtam, hogy nagyon össze fog esni, és ez így is lett. Frissen tört borsot és még egy kis sót tettem hozzá és hagytam, hadd rotyogjon. A gomba rengeteg levet ereszt, meg kell várni, amíg elfő, és nagyjából úgy van programozva a dolog, hogy mire elég szaft lesz, készre párolódik. Ekkor tettem hozzá a tárkonyt, ami remekül kihozza a gomba ízét, illetve egy fél citrom levét is hozzá facsartam. Egyet rottyant, majd megszórtam egy evőkanál liszttel, elkevertem benne és hozzáadtam a tejszínt. Szuperül be is sűrűsödött. Hagytam még egy kicsit a platnin, hogy jó forró legyen, de gyakorlatilag már kész volt.

 

Mikor a gomba elkezdett fonnyadni, már feltettem főni a szarvacska tésztát, és mérnöki pontossággal akkor lett kész, mikor lehúztam a tűzről a husit. A teszter leszűrte, én közben friss petrezselymet kevertem a gombás szószhoz és már mehettünk is vacsorázni.

 

Az adagról: két kis fej vöröshagyma, egy gerezd fokhagyma, 40 dkg pulykamell filé, 30 dkg gomba (megint lett svéd gomba a fél kiló maradékából...), 1 ek. liszt, 3-4 dl tejszín (ízlés szerint), negyed kiló tészta, só, bors, tárkony, fél citrom leve, friss petrezselyem. Kettőnknek bőséges, maradt egy nagy adag mára is.

Szólj hozzá!

Címkék: gomba hús köret zöldséges pulyka tészta szárnyas főétel pulykamell apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr262243403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása