Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Sajttal és szalonnával töltött sült paradicsom (fasírt mellé)

2010.09.13. 10:53 :: _hugi

 

A múltkor, mikor a gyros fűszeres medve sajtot kerestem a hivatalos honlapon (ahol folyamatosan szól a tévében látható reklám zenéje...), láttam, hogy vannak medve sajtos receptek is az oldalon. Ott találtam a sajttal töltött paradicsomot mint könnyű vacsora, vagy köret. Szokás szerint kis tunning azért ment rá.

 

Persze nem medve sajtból csináltam, mert sokkal olcsóbb tömlős sajtok is vannak, ráadásul a CBA üzletlánc sajátjáról kiderült, hogy mizo. Úgyhogy azt vettünk, kettőt. Egy tálba nyomtam őket és hozzákevertem két szál felkarikázott újhagymát, egy kevés frissen tört borsot, oregánót és ezzel kész is az "eredeti" recept. Ezzel a krémmel kell megtölteni a paradicsomokat.

 

Még soha életemben nem beleztem ki paradicsomot, de egyszer mindent ki kell próbálni. Megskalpoltam őket, és kiskanállal kikapargattam a magos levét. Egyszerűbb volt, mint gondoltam. A krémsajttal kitömtem a hasukat, és ekkor következett a Hugi féle extra: 2 kis darab szalonnakockát nyomtam beléjük abból az erdélyi fokhagymás szalonnából, amit a lencseleveshez használtam.

 

Rátettem a megtöltött paradicsomokra a kalapjukat, majd egy hőálló üvegtálba tettem őket, egy kis olíva olajat öntve alájuk, illetve két újhagymát is bedobtam melléjük, mert abból sosem elég. Így tettem be őket a sütőbe, ahol is kb. 10-15 percig voltak bent. Akkor van kész, mikor már ráncosodik és be-bereped a héja.

 

Önmagában könnyű vacsoraként is fogyasztható, de mi most köretnek szerettük volna, úgyhogy sütöttem egy kis fasírtot is, most csak úgy szokásosan, bacon nélkül. De a fasírt receptje ugyanaz, vagyis a darált húst összekeverem az apróra vágott hagymával, egy egész tojással és vízbe áztatott, majd kinyomkodott kenyérrel, só, bors, pirospaprika. Most egy gerezd fokhagymát is mellé nyomtam, hogy kicsit azért más legyen, mint szokott. Golyókat formáltam belőlük, meghempergettem a zsemlemorzsában és kisütöttem őket olajban.

 

Elég finom cucc ez a töltött paradicsom, elkezdtem gondolkodni, mit rakok bele legközelebb.

 

Bevásárló lista a töltött paradicsomhoz: 6 db relatív nagy paradicsom, 2 db tömlős natúr krémsajt, újhagyma ízlés szerint, bors, oregánó. A fasírthoz: 35 dkg darált sertés lapocka, egy fej vörös hagyma, egy gerezd fokhagyma, 1 tojás, kb. másfél száraz zsemle (vagy 3-4 szelet száraz kenyér), pirospaprika, só, bors, zsemlemorzsa.

Szólj hozzá!

Címkék: köret zöldséges paradicsom sajt egytálétel főétel darált hús

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr602291434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása