Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Tejszínes sertésragu zöldboróval

2011.04.15. 09:58 :: _hugi

Ahogy az előző posztban olvashatták, hústól függően kezdek gondolkodni, hogy mit főzzek. Persze azért sokszor arról van szó, hogy megkívánunk valamit, de előfordul, hogy nulla ötletem van. Így volt ez hétvégén is, amikor úgy alakult, hogy szakdolgozatot írok 0-24, így se telek, se családlátogatás. Elküldtem a tesztert a boltba, hogy nézzen szét és vegyen, amihez csak kedve van, amit szépnek talál a hentes pultban. Hozott fél kiló sertéscombot, abban sok a lehetőség, főleg, hogy húsdarálónk is van. Végül azt nem vettük elő, éhesebbek voltunk annál, hogy szórakozzunk vele. Mi is legyen, mi is legyen, majorannás legyen, vagy pasztasuta szerű? Kombináljuk!

Így született meg ez a tejszínes, borsós ragu, egyszerűn nem tudtuk eldönteni, mit ennénk. Én pasztasutát ugye bármikor, bármennyit, de a majorannás husival is így vagyok. Úgyhogy neki láttam a kettőt összeolvasztani. Egy fej vöröshagymát, apróra vágva zsiradékon megdinszteltem, majd mellé dobtam a felkockázott, besózott combot. Nagyon-nagyon sokáig pároltam fedő alatt, néha vizet öntve alá. Egész klassz szaftja lett az idő múlásával. Mikor gyakorlatilag puhára főtt, megszórtam jó sok majorannával, és így klasszikus majorannás husi illat kezdett terjengeni a konyhában, de nem tartott sokáig, mert hozzáöntöttem a borsót és az egész átmanifesztálódott pasztasutává. Kicsit fedő alatt még rotyogott, kb. egy-két percet, aztán beleöntöttem 2 dl tejszínt, és mivel nem lett elég sűrű, egy kis kanál lisztet elkevertem 2 ek. tejföllel és azt is hozzákutyultam.

 

Nagyon jó kis ragu lett, tésztával ettük ezt is, mivel két tésztás kaja gyermeke, hívhatnánk akár majosutás husinak is... de nem fogjuk, ne aggódjanak.

Hozzávalók:
fél kg sertéscomb (bármiből lehet ezt is)
egy fej vöröshagyma
egy nagy konzerv zöldborsó 2/3-a
2 dl tejszín
2 ek. tejföl
1,5 ek. liszt
majoranna, só

 

Előtte megettük életem első krémlevesét, amelyet cukkiniból készítettem. Erről nem mondok semmit, mert nem lett túl jó, majd kipróbálom újra és akkor kap egy saját bejegyzést. De azért megmutatom, mert jól nézett ki:

 

Szólj hozzá!

Címkék: disznó hús zöldséges sertés főétel tejszínes zöldborsó sertéscomb apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr832816238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása