Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Paradicsomleves mozzarellával

2012.03.01. 15:35 :: _hugi

Maradékfelhasználás felsőfokon.

DSCN7732_.jpgÚgy emlékszem, milánóit készítettem sűrített paradicsomból, aminek megmaradt kb. a fele, és már nézegettem, hogy mit lehetne belőle csinálni, túl a svédgombán, újabb milánóin stb. A paradicsomleves amúgy is tervben volt, és amúgy is az egyik legnagyobb gyengém, úgyhogy csak a megfelelő időre vártam, hogy megpróbáljam elkészíteni. A megfelelő idő pedig akkor jött el, amikor pasztasutát készítettem, és eszembe jutott, hogy a konzerv zöldborsó levét mennyivel jobb lenne, ha nem önteném ki mindig, hanem valahogy hasznosítanám. És ekkor ütött be: ezzel öntöm fel a paradicsomlevesemet.

A dolog egyszerű, mint az egyszer egy. Apróra vágtam egy fej vöröshagymát, olajon megdinszteltem, majd lisztet szórva rá, rántást készítettem. Beleöntöttem a sűrített paradicsomot és kicsit kavargattam, majd felöntöttem a borsó levével. Sóval, borssal, oregánóval és bazsalikommal és egy kevés cukorral ízesítettem. Elég rendesen besűrűsödött, úgyhogy muszáj volt még egy pohár vizet hozzáönteni, hogy leves-szerű legyen. Amikor megáll a sűrűsödésben, kész is, gyakorlatilag tálalható, fogyasztható.

A tányérban felkockázott mozzarellát dobáltam bele, fantasztikusan finom volt. Emellett gyors és egyszerű, már-már tökéletes leves.

DSCN7730_.jpg

egy fej vöröshagyma
1-2 ek liszt
200 g sűrített paradicsom
2 nagy pohár bármilyen zöldséglé / alaplé / víz
só, bors, oregánó, bazsalikom, cukor ízlés szerint

Szólj hozzá!

Címkék: leves olasz paradicsom sajt mozzarella apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr284213716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása