Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Majdnem eredeti milánói

2011.05.25. 18:35 :: _hugi

A századik bejegyzés (≠ századik recept), örvendezzünk hát!

Kitaláltuk, hogy milánóit főzünk, de igazit, olaszt. Elkezdtük nézegetni szakácskönyvekben a receptet, de nem találtuk sem tematikusan (tészták, egytálételek stb.), sem ábécérendben sehol... Aztán meglett, találják ki, melyik betűnél! Hát az "e"-nél! Mert Eredeti milánói makaróni. Skandalum. Igazából csak a fűszerekre voltunk kíváncsiak, hogy most már tiszta víz kerülhessen a pohárba és megtanuljuk, mit kell belerakni, hogy finom legyen és igazi. Vagyis majdnem igazi. Lássuk!

A dolog lényege ugye a sokás-gombás szósz. Ahogy minden valamire való étel, ez is úgy kezdődik, hogy apróra vágott hagymát meg kell dinsztelni. Ha ez megvan, mellé kell dobni a felvágott (hivatalosan metéltre vágott, de azt nem tudom, hogy kell, úgyhogy ahogy szoktam, úgy csináltam) gombát. Megsóztam, megborsoztam, és fedő alatt puhára főztem. Ezután beleöntöttem a sűrített paradicsomot, és a szintén metéltre vágott (ezt már sikerült tényleg arra, vagyis csíkokra) sonkát. Ami nálunk mindig főtt-füstölt tarja. Pár percig még fedő nélkül főttek együtt a dolgok, pirultak, ha úgy tetszik, mert így már elég sűrű volt hozzá, aztán jön a lényeg: a fűszerek. A zöldfűszerek nagy részét a főzés utolsó fázisaiban kell az ételekhez keverni, hogy megtartsák ízüket, így van ez a milánóival is, ezért kell csak ekkor belekeverni a szószba. Bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, ezek az állítólag hivatalos milánói makaróni fűszerei. Mikor minden belekerült, egy kevés vízzel felöntöttem és még egyszer felforraltam, majd beleöntöttem a tálba. Már nem is tudom, hol volt erről szó, de valahol hallottam, hogy állítólag tök fontos, hogy a tésztát keverjük a szószba és ne fordítva, úgyhogy így csináltam én is, illetve egy jó adag reszelt sajtot is hozzáraktam az egyveleghez (persze ez nem jelenti azt, hogy a tányéron ne kéne még tenni rá).

 

És hogy mitől csak "majdnem" eredeti a milánóim?
Először is nem volt itthon elég makaróni, úgyhogy spagettiből készült. De ez nem lehet akkora baj, a Vapianóban pl. rendszeresen megkérdezik, hogy milyen tésztából kérem a bolognai spagettit...
Másodszor pedig nem tudtam uralkodni magamon és egy kevés oregánót is tettem bele, mert szerintem nincs olasz kaja nélküle.

 

A siker oly nagy volt, hogy egyben nem is volt időm lefotózni, csak a siserahad levonulta után megmaradt adagot.

 

Hozzávalók (egy nagy-nagy jénaiba, kb. 8 főre):
fél kg makaróni (esetemben spagetti)
20-25 dkg gomba (én csiperkét...)
30 dkg főtt-füstölt tarja
2 nagy doboz paradicsompüré
20-25 dkg sajt
1 fej vöröshagyma
bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, oregánó
só, bors

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: olasz gomba paradicsom sajt tészta egytálétel főétel tarja apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr392916511

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nagy Zsófia | PALACSINTA 2011.05.28. 16:02:31

Gondban van a tészta tündérFérjhez megy a lányaNézegeti varázskönyvétMit ad vacsorára Sütök pettyes palacsintátKezdődjék a mókaTojássárga napkorongjátLágyítsa a szóda Fél liter tej kevés cukorSzakadjon a lisztesőÖlbe veszi merőkanálForró olaj éget...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása