Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Húsos hasé

2010.11.19. 10:52 :: _hugi

Hogy ne törjem meg a sort, ismét egy egyszerű és finom ételről lesz szó. Ezúttal azonban nem főételről, hanem desszertről, méghozzá egy sós süteményről. Ennek is igen nagy családi múltja van nálunk, de sokkal ritkábban készítette anyukám, mint a többi, nagyjából már említett ételt. Nyilván ettől is érezzük különlegesnek, pedig nem egy nagy was ist das. Ez volt a harmadik alkalom, hogy egyedül elkészítettem, és sajnos azt kell, mondanom, a legelső lett a legjobb, de nem tudom, mit csináltam azóta másképp. Gyakorolni kell, egyszer majd csak visszatalálok a kezdeti szerencsémhez.

A húsos hasé egy leveles tésztából készülő sós desszert. Nem kell hozzá sok minden, főleg, ha mirelit tésztából csináljuk, márpedig abból csináljuk, mert százszor egyszerűbb és a lustaság nem fáj. Első körben hagyjuk kiolvadni a tésztát. Ez eltart egy darabig, közben bőven van idő megcsinálni a tölteléket, amely nem más, mint apróra kockázott párizsi besamelben. Egy fél kocka vajat (5dkg) felolvasztottam és liszttel rántást csináltam belőle. Alacsony fokon tejet öntöttem hozzá, és addig kevergettem, míg egy teljesen homogén cucc nem lett belőle. Ezt követően levettem a tűzről és hozzákevertem annyi tejfölt, hogy ne legyen nagyon folyós (kb. egy kis doboz, 150-175g). Ízesíteni sóval, borssal és őrölt szerecsendióval kell, érdemes figyelni arra, hogy nehogy cukor legyen a sószóróban... Ezt természetesen azért említem, mert velem ez történt. Fogalmam sincs, hogyan, de cukorral sikerült feltöltenem a sószórónkat, úgyhogy kóstolgattam a besamelt és nem értettem, miért nem lesz sós. Aztán rájöttem, megsóztam és jó lett. Mikor a szósz kész lett, belekockáztam kb. 20 dkg párizsit és összekevertem.

A tésztát felolvadás után jó lisztesen kinyújtottam (2-3 mm-esre), majd eszköz híján egy sörös korsóval kerek formákat szaggattam belőle. A fent illusztrációként belinkelt szerszám (valaki tudja, mi a neve?) egyébként nagyon praktikus, kinyitva szaggató, majd belehelyezve a tésztát, ezzel lehet megalkotni a kis batyukat. Persze én e nélkül is képes voltam a feladatra, mert olyan zseniális vagyok, és feltalálom magam ilyen helyzetekben, illetve tudom, hogy a technika ilyen formában megmutatkozó fejlődése előtt hogyan csinálták az asszonyok. Úgyhogy söröskorsó elő, korongok kiszaggatása. Középre egy kiskanálnyi párizsis tölteléket raktam, majd szépen behajtottam a tésztát és villával összenyomkodtam a szélét.

 

Ezt rengetegszer kell megcsinálni, mikor kiszaggattam, amit lehetett, újra összegyúrtam a tésztát, újra kinyújtottam, újra szaggattam stb-stb. Egy adag leveles tésztából nagyjából 30-32 db hasé születik. Tepsibe, sütőpapírra sorakoztattam a kis batyukat, megkentem őket tojásfehérjével és betettem a sütőbe. Nagyon hamar megvan, úgyhogy 200 fokon hirtelen kell megsütni, hogy a töltelék ne száradjon ki (nekem kicsit kiszáradt, persze).

Vendégvárónak is tökéletes, de egy vastagabb leves után akár ebédre, vagy vacsorára is elmegy, főétel helyett. Vagy csak úgy, mert finom.

 

Szólj hozzá!

Címkék: hús tészta desszert tejfölös párizsi sós sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr242435475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása