Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Camembert-es csirkecomb gombamezőn

2013.01.23. 10:05 :: _hugi

Nagyon boldog új évet kívánok minden hűséges és új olvasómnak! Remélem, ebben az évben is érdemesnek tartják majd az Eat at Hugi's felkeresését és hozzájárulhatok hasuk élvezetes megtöméséhez ötleteimmel, receptjeimmel.

Újdonság, hogy az idei évtől az ételek elkészítési idejét és árát is feltüntetem a bejegyzésekben (hozzávetőlegesen, és saját bőröm tapasztalatai szerint, aki szigorúan piacon vásárol és nem fél a CBA-s majonéztől, mert tudja, hogy ugyanaz az Univer), így biztatva önöket, hogy merjenek újítani, mert nem kell milliomosnak lenni ahhoz, hogy ne csak rántott csirkét és húslevest együnk.

DSCN9534.jpg

Számtalan elképzeléssel, tervvel nézek elébe a 2013-as évnek. Most, hogy új konyhám is 99%-os állapotban vár otthon minden este, és megváltozott élethelyzetem sem kényszerít az örökös, igaz, rajongásig imádott húsos lángos készítésére, igyekszem majd munkával töltött napjaim hátralévő részét az ötleteim megvalósítására és a blogbejegyzések írására fordítani. Az új esztendő első receptje ennek szellemében nem is lehet más, mint egy általam kitalált fogás, a camembert-es csirkecomb gombamezőn.

A másnapi vacsora meghatározása esti programmá avanzsálódott most, hogy már én sem tengek-lengek egész nap otthon és ha nem veszem ki legkésőbb reggel a fagyasztott husit, akkor biza főzelék lesz virslivel. A fagyasztóba ezúttal zsákbamacskaszerűen benyúlva 2 nagy pecsenye csirkecombot markoltam meg, és hagytam kint éjszakára. De hogy mi lesz belőle, gőzöm sem volt.
Munka után, a hétfőn amúgy is fél gőzzel üzemelő Lehel Csarnokba szaladtam, ahol meglepő módon egész sokmindent lehetett kapni. Még húsos is volt nyitva, illetve a kedvenc gombásom is, ahol ugyan nem akartam vásárolni, de nem tudok soha ellenállni, olcsó, szép, apró fejű, kértem 20 dekát. Hazamentem és néztem az otthoni készletet, mivel lehetne ezt a csirkecombot feldobni. A hűtőben vergődött egy kis darab camembert, még mikulásról maradt, jó érett, intenzív íze volt, szép penészréteg, jó lesz. A kamrában egy vagon hagyma, azt sem kéne hagyni, hogy megrohadjon, elő vele. Na, így született meg a másnapi ebédre szánt étel, amit inkább megettünk vacsorára, olyan guszta volt.

Figyelem, bonyolultnak és extrémnek tűnő kaja, mely nettó 15 perc előkészületet (=munkát) vesz igénybe, bruttó 1 óra 15 perc alatt elkészíthető, kb. 1300 forintból (piaci és átgondolt vásárlással) két személyre kihozható étel receptje következik!

Két fej hagymát félkarikákra vágtam és egy kisebb hőálló tál (~25x15) aljába szórtam. A gombát megmostam és felszeleteltem, majd a hagymára halmoztam. A csirkecombokat ketté vágtam, megmostam és bőre alá annyi camembert (és a finnyás férjemnek a legfinomabb trappista jellegű Amadeus) sajtot tömtem, amennyit tudtam. Megsóztam, megborsoztam és szépen ráfektettem a hagymán fekvő gombára. Alufóliával letakarva 200 fokon, légkeveréssel 3/4 óráig, majd a fóliát levéve pirulásig, ropogós bőrig sütöttem.

DSCN9523_.jpg

DSCN9527.jpg

Köretnek maradék hagymás rizs, illetve friss krumplipüré volt, ami azt a jó szaftos hagymás gombát nagyon szuperül kezeli, mellé kis házi csalamádé, és kész az esti gyönyör.

DSCN9537.jpg

2 db egész csirkecomb (600 Ft)
néhány szelet sajt (camembert-ből 400 Ft egy kerek finomság, de csak a felét használom el)
2 fej hagyma (30 Ft)
20 dkg gomba (140 Ft)
fél kg burgonya (80 Ft)
5 dkg vaj (80 Ft)
fél bögre tej (30 Ft)

Szólj hozzá!

Címkék: csirke hagyma gomba hús szárnyas csirkecomb főétel camembert

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr795006315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása