Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Tesco gazdaságos pucér kijevi csirkemell

2010.11.30. 11:52 :: _hugi

Amint már említettem, az ötletek mindig a boltban jönnek. Na de ilyen konkrétan?

 

A minap, a már-már szokásos heti esti tescózás során felfedeztünk egy gépet. A zöldségeknél áll, olyan, mint bármilyen játékgép. Van egy nagy képernyője, érintős, és mivel imádom az ilyen kütyüket, odamentem játszani vele. Aztán kiderült, hogy ez az ötlettelen anyukáknak van ott, de annyira nem is hülyeség, mint elsőre tűnik. Ez egy receptgép. Poénból elkezdtük nézegetni a recepteket és mivel kíváncsiak voltunk a tényleges működésére, találomra kinyomtattunk kettőt. Nagyon szuper kis gép, elvoltunk vele 5-6 percig. Továbbindulva a zsűri megkérdezte, mi legyen másnap a vacsi. Mire én kivettem az egyik receptet a zsebemből és mondtam, hogy Kijevi csirkemell.

 

Jó választás volt, mert szinte minden volt itthon hozzá. A Tescóban kizárólag a körethez való mélyhűtött zöldbabot (nem nagyon eszünk krumplit, úgyhogy a recepten olvasható burgonyapürét felülbíráltuk), és a husihoz való sajtot kellett megvenni. Csirkemellet pedig másnap napközben a Csarnokban vettem. Ennél jobbat ki sem tudtam volna találni, és nem utolsó előny, hogy Kijevi még nincs a blogon, lévén, hogy még sosem csináltam.

A Kijevi csirke egy fűszervajjal és sajttal töltött, göngyölt, rántott hús. Én most nem rántottam, hanem sütőben sütöttem, egyrészt, mert a Tesco azt mondta, így csináljam, másrészt meg így egyszerűbb. Igaz, így meglehetősen hasonlít a tegnap felkerült töltött csirkére, de az ízvilága teljesen más.

A tölteléket vajból, sajtból és fűszerekből kell elkészíteni. Nem tudom, hogy a fáradtságnak tudható-e be, vagy tényleg ennyire semmi közöm a matematikához, de a vaj mennyiségével sikerült addig foglalkoznom, amíg úgy gondoltam, kevés lesz, ami itthon van, úgyhogy lementem a boltba. Persze, mikor visszaértem, rájöttem, hogy a fele kell annak, amennyi volt itthon. Úgyhogy a karácsonyi süteményekhez szükséges vajat én állom a családban idén. Szóval a recept szerint 40 g vajra van szükségünk. Ez szerintem elég kevés, meg nyilván attól függ, hogy mennyire akarja az ember töményre, illetve eleve mennyi csirkét akar sütni. De, hogy az arányok kiderüljenek: 40 g vajhoz 6 dkg sajt dukál. Összedolgozzuk és sóval, borssal, szerecsendióval ízesítjük. Ezt a masszát kell a csirkemellekre kenni.

 

A csirkét ugyanúgy kell szétnyitni, mint ahogy a mozzarellásnál leírtam, és ugyan a sajátunkat még nem kaptuk vissze, de cserekést adott apukám, úgyhogy egyszerűbb volt a hús felvágása. Sózás után megkentem ezzel a töltelékkel, és még egy kis extra reszelt sajtot tettem a tetejére (sajtmánia), majd összetekertem a husit és fogpiszkálóval megtűzdeltem. Előmelegített sütőben sütöttem kb. 40 percig.

 

A sülés közben feltettem a zöldbabot is párolódni annyi sós vízbe, hogy épp ellepje, hozzá dobtam egy citromkarikát, amit végül alig lehetett érezni, de belemagyaráztuk. Mikor kész lett, leöntöttem a maradék vizet és elkevertem benne egy darab vajat (volt elég...).

 

Könnyű és finom vacsora volt, de csirkéből ez igazán nem lehet meglepő.

 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke hús sajt zöldbab szárnyas főétel csirkemell mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr942480830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása