Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Gesztenyés-banános muffin

2012.02.29. 11:27 :: _hugi

DSCN7741_.jpgSzombat reggel arra ébredtem délelőtt 11-kor, hogy de hülye vagyok, hát a délutáni vendégségbe illene vinni valami süteményt. Konstatáltam, hogy a vásárlási terv miatt összesen 2 és fél órám van nulláról elkészülni (zuhany, hajmosás, szárítás, felöltözés, smink, és közben süti). Mi is az, ami finom, nagyon finom, ízleni fog a gyereknek is, és max. fél óra összedobni? Hát egy muffin! Felcsaptam a könyvet, melyikhez van itthon a legtöbb hozzávaló, és megláttam a gesztenyés muffint. Leküldtem a legényt a boltba gesztenyéért meg ami még kellett, addig zuhany, hajmosás kipipálva. Rohamos muffinsütésbe kezdtem vizes hajjal, fél 12-kor.

Minden muffinrecept úgy kezdődik, hogy kapcsoljuk be a sütőt. Én mindig félek, hogy túl hamar fog bemelegedni és fölöslegesen kapcsolom be korán, de eddig minden alkalommal igaza lett a könyvnek, mert persze direkt később kapcsoltam be mindig és a végén várni kellett, amíg elérte a kívánt hőfokot. Ebből kiindulva most bekapcsoltam rögtön, mikor nekiláttam a dolognak.

Először is 10 dkg étcsokit gőz fölött megolvasztottam, majd levettem a tűzről és félretettem. Mikor kihűlt, beletörtem az előzőleg felengedett 20 dkg gesztenyemasszát (mikróban papír nélkül érdemes olvasztani, nekem sikerült felgyújtanom  apapírját...), és a szintén felengedett, puha 10 dkg vajat és jól összedolgoztam. Teljesen azt hittem, hogy elrontottam, mert a csoki egyből kezdett megkeményedni, úgyhogy kaparásztam rendesen, de végül kiderült, hogy ez így jó. Mikor nagyjából egybegyúrtam az egészet, hozzátettem 2 ek. baracklekvárt, 2 tojássárgáját és 5 dkg cukrot, majd jól összedolgoztam az egészet. Nagyjából ekkor lett kész a sütő, úgyhogy ennél a muffinnál szerintem elég akkor bekapcsolni, mikor a kihűlt csokihoz elkezdjük hozzáadni a többi összetevőt.
A masszához aztán szép lassan, kis adagonként hozzákevertem a 10 dkg lisztet, amit előzőleg egy kiskanál sütőporral összekevertem. Mikor szép egyenletes lett a cucc (nem lesz sima, mert a megkeményedett csoki darabokban lesz benne), óvatosan, szintén kisebb adagokban belekevertem a 2 tojásfehérjét. Ezzel kész is lett a muffintészta.

Na de hogy mitől banános a történet? Attól, hogy a muffinformákban lévő papírkapszlikba először csak egy kisebb kanálnyi masszát tettem, amelyekre ráraktam egy-egy szelet banánt, majd erre halmoztam a többi tésztát.

DSCN7744_.jpg

A sütő már rég 170 fokon izzott, mikor betettem a tepsit, és onnantól bő 30 perc alatt lett kész, pont el lehet mosogatni a sok-sok koszos edényt addig. Tűpróbával érdemes persze nézni, de szigorúan a szélén, mert ha középen beleszúrunk, akkor a banánon, ahogy átmegy a tű, úgy fog tűnni, mintha még ragadna.

Hogy ízre milyen?
Annyira jó, hogy a hétvége mindkét napján kellett sütnöm egy-egy adagot. A csokidarabok megmaradtak, nem olvadtak szét, a gesztenye éppen csak érezhető rajta, a lekvártól kicsit pikáns-savanyú lesz, a benne lévő banán pedig lehetne a hab a tortán, ha nem lenne érdemes még tejszínhabot is tenni rá a végén, kis dekorcukorral. Megtaláltam a kedvenc édes muffinomat!

DSCN7742_.jpg

10 dkg étcsoki
20 dkg gesztenyemassza
10 dkg vaj
2 ek. baracklekvár
2 tojás
10 dkg liszt
1 kk. sütőpor
1 db banán 

Szólj hozzá!

Címkék: banán muffin gesztenye sütemény desszert csokoládés csokis

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr144213740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása